Nazwa firmy jest ważną częścią twojego biznesu. Nazwa firmy może wpływać na powodzenie i rozpoznawalność lub zapomnienie i porażkę. Dobra nazwa firmy powinna przekazywać wartości firmy i unikalność oferowanych przez Ciebie produktów i usług.

Część ekspertów uważa, że najlepsze są nazwy abstrakcyjne, inni uważają, że lepsze są te które od razu informują klienta co oferuje dana firma. Niektórzy uważają, że do nazwy firmy trzeba dodać własne nazwisko.

Taka naprawdę każda nazwa może być dobra o ile stoi za nią odpowiednia strategia marketingowa. Dowiedz się co należy wziąć pod uwagę, aby znaleźć odpowiednią i dobrą nazwę dla Twojej firmy.

Zatrudnienie ekspertów

Jeśli nie wiesz jak nazwać firmę możesz zatrudnić profesjonalną firmę zajmującej się wymyślaniem nazw firm. Jeśli posiadasz dużo pieniędzy, a planowana działalność będzie dużych rozmiarów warto wziąć pod uwagę zatrudnienie konsultantów, którzy pomogą Ci wybrać dobrą nazwę dla firmy.

Wadą takiego rozwiązania jest cena. Profesjonalne firmy mogą wystawić rachunek na kilkadziesiąt tysięcy złotych za opracowanie nazwy. Zazwyczaj w cenie zostanie opracowana dodatkowo tożsamość firmy i grafika.

Co umieścić w nazwie firmy?

Nazwa firmy stanowi nośnik informacji – jest ona komunikatorem z klientami. Powinno się podkreślić podstawowe elementy i wartości firmy. Jeśli nazwa firma więcej komunikuje swoim klientom, to nie trzeba wyjaśniać o co chodzi.

Większość ekspertów uważa, że lepiej wykorzystać słowa mające sens. Dlatego powinno się unikać nazw składających się z ciągu przypadkowych liter i zawierające liczby.

Warto na początku wybrać czy w przyszłości nie będzie planowana zmiana branży lub zasięgu terytorialnego działania firmy. Wtedy nazwa może wprowadzać w błąd potencjalnych klientów.

Wskazówki dotyczące wyboru nazwy firmy

  • Wybierz nazwę, która będzie atrakcyjna nie tylko dla Ciebie, ale taką, która przyciągnie potencjalnych klientów,
  • Możesz wykorzystać swoje nazwisko jeśli jest ono znane i dobrze się kojarzy,
  • Unikaj nazw, które są długi lub wprowadzają w błąd,
  • Staraj się wykorzystać słowa powszechnie używane, zamiast słownictwa specjalistycznego,
  • Bądź kreatywny, możesz zaprosić znajomych i wspólnie spróbować znaleźć nazwę firmy,

Jeśli zbierzesz już kilkanaście propozycji na nazwę, wybierz z nich 5 najlepszych, które są atrakcyjne. Następnie sprawdź czy ktoś już nie wykorzystuje tej nazwy. Możesz ją spróbować wyszukać w Google lub zlecić firmie sprawdzenie czy wykorzystanie tej nazwy nie naruszy praw żadnej innej firmy.

Wybór nazwy firmy

Jeśli posiadasz już kilka nazw, które przeszły wstępną selekcję pora wybrać tą jedyną. Przypomnij sobie wszystkie kryteria jakie powinna spełniać nazwa twojej firmy.

  • Która z nazwa najbardziej opisuje działalność, którą planujesz otworzyć?
  • Która z nazw przekazuje najwięcej o twoich produktach i o unikalności twojej oferty?
  • Czy dla nazwy którą wybrałeś istnieje wolna domena .pl i login na Facebooku?

Przy wyborze nazwy firm mogą Ci pomóc potencjalni klienci. Zapytaj ich (lub przechodniów na ulicy), jaka nazwa im się najbardziej podoba i co im się kojarzy z nazwami wybranymi przez Ciebie.

Pamiętaj

Nazwa firmy jest pierwszym krokiem w budowaniu silnej marki. Dlatego nad wyborem nazwy firmy powinieneś pracować od kilku dni do kilku tygodni. Nie warto się śpieszyć.