Nowopowstała firma musi koniecznie jak najszybciej zainteresować swoją działalnością klientów. Od tego zależy jej dalszy byt. Jeżeli się to nie uda, upadek firmy będzie jeszcze szybszy niż jej powstawanie. Dlatego trzeba sięgnąć po wypróbowane metody marketingowe i sprawić by promocja firmy i sprzedawanego przez nią produktu lub usługi była skuteczna.
Orientacja na klienta
Myśląc o pierwszych działaniach promocyjnych musimy na wstępie określić dokładnie kim jest nasz klient. To do niego mamy przecież dotrzeć. Dlatego warto się zastanowić czego oni mogą oczekiwać od nowej, stawiającej pierwsze kroki na rynku firmy.
Klienci tego rodzaju często interesują się startującymi firmami, właśnie ze względu na promocje. Nie jest to więc co prawda najbardziej wierny gatunek klientów i prawdopodobnie stracimy ich wraz z końcem promocji, jednak są niezwykle ważni, ponieważ ich opinia może przyciągnąć do nas kolejne osoby, już nieco bardziej oddane.
Zasady promocji
Choć zwykło się sądzić, że na promocji przedsiębiorca zawsze traci, nie jest to wcale takie oczywiste. Wszystko zależy od lokalnych cen i warunków, jakie panują w naszej branży. Jeżeli nasza promocja ma być skuteczna, to na okres promocji musimy zejść z ceny niżej, niż robią to nasi konkurenci. Różnica ta musi być na tyle widoczna, by również zwykli klienci się nią zainteresowali.
W ten sposób dotrzemy do nich, a to czy nasz produkt zawojuje ich serca, zależy już wyłącznie od jego jakości i od tego jak przekłada się ona na oczekiwania klientów. Jeżeli zaistnieje taka konieczność, warto zacisnąć zęby i przez jakiś czas nie zarabiać, lub nawet tracić odrobinę na tym co sprzedajemy. Musimy jednak wcześniej to zaplanować, żeby zgromadzić fundusze na przetrwanie tego trudnego okresu.
Zakupy grupowe
Moda na zakupy grupowe pokazuje nam, że klienci stawiają przede wszystkim na cenę. Z punktu widzenia przedsiębiorcy firmy oferujące tego rodzaju rozwiązania są również rodzajem promocji. Sprzedajemy określoną ilość kuponów na tańszy towar czy usługę, ale jednocześnie docieramy do setek czy nawet tysięcy potencjalnych klientów. Nie byłyby to możliwe, gdyby nie ogromne bazy danych tego rodzaju firm.