Można powiedzieć, że tradycyjna reklama prasowa jest matką współczesnej reklamy. Towarzyszy czytelnikom niemal od samego początku istnienia prasy. Duża część zysków gazet pochodzi właśnie z reklamy, nie ze sprzedaży konkretnej ilości egzemplarzy. Jest to więc wciąż świetne miejsce na reklamę.
Jaki zasięg wybrać?

Podobnie jak w przypadku reklamy w telewizji i w radio, w gazecie mamy możliwość wyboru odpowiedniego tytułu, w którym chcemy reklamować swoją działalność. Zależnie od tego wyboru mamy do dyspozycji prasę ogólnopolską, lokalną i specjalistyczną.
Podział na prasę lokalną i ogólnopolską wygląda bardzo prosto, ponieważ do tych gazet i czasopism będziemy się kierowali z produktem, który dobrze spełnia wymagania dotyczące zasięgu. Jeśli nasz produkt jest dość uniwersalny, a na dodatek mamy możliwość operowania z nim w całej Polsce, warto zastanowić się nad reklamą w dobrej gazecie ogólnopolskiej. Jeśli zaś działamy lokalnie, podjęcie analogicznej decyzji o reklamie w poczytnym, ale ograniczonym do niewielkiego terenu czasopiśmie, wydaje się oczywiste.
Warto pamiętać również o tym, że niektóre gazety i czasopisma mają swoje odpowiedniki w internecie. Rzadko jednak zdarza się, by były to identyczne wydania, zawierające te same reklamy. Często reklama na portalu danego czasopisma wiąże się zatem z dodatkowymi kosztami.
Czasopisma specjalistyczne
Jeżeli branża, w której operujemy posiada jedno lub więcej czasopism specjalistycznych, to na pewno warto mieć dobre kontakty z tego rodzaju prasą. Z jednej strony możemy z niej czerpać wiedzę o tym co się dzieje na rynku – zwłaszcza gdy dotyczy to poczynań konkurencji – z drugiej zaś mamy do dyspozycji świetną płaszczyznę, którą możemy uznać za bardzo dobre miejsce na naszą reklamę.
Największym atutem czasopism specjalistycznych jest fakt, że docierają one bezpośrednio do ludzi zainteresowaną tą samą branżą. To idealne źródło kontaktów handlowych, w tym rownież potencjalnych klientów.
Decydując się na reklamę w prasie powinniśmy szczególnie mocno zadbać o jej stronę graficzną. W statecznej formie, na wydrukowanej stronie, to właśnie dobór grafiki bywa kluczem do osiągnięcia sukcesu.