Wprawdzie reklama internetowa może być bardzo rożna i wiązać się z rożnymi kosztami, to jednak wciąż pozostaje to jedna z najtańszych i jednocześnie najbardziej skutecznych dróg prowadzących prosto do naszych przyszłych klientów.
Nie ma sensu zastanawiać się nad tym czy z niej skorzystać. Warto jedynie myśleć o tym, jak zrobić to najskuteczniej.
Własna strona w sieci
Najlepszą formą reklamy w internecie – dla początkującej firmy – jest własna strona internetowa. Wielu klientów widząc, że nasza firma nie pojawia się w sieci, w ogóle ie podejmie z nami współpracy. Wiele prawdy jest więc w popularnym powiedzeniu, że jeśli czegoś nie ma w internecie to znaczy że to nie istnieje. Klienci coraz częściej właśnie tam szukają informacji o produktach. Jeżeli nie znajda tam naszej oferty, to prawdopodobnie nie dotrzemy do nich.
Adres naszej strony internetowej również wymaga odrobiny reklamy. Warto aby znalazł się na wszelkich publikowanych przez nas materiałach – od faktur i rachunków, poprzez pieczątkę, po finalne dokumenty. Dzięki temu szansa że na stronę trafi większa ilość użytkowników internetu jest o wiele większa.
Banery reklamowe
Jedną z najbardziej popularnych form reklamy w sieci są banery reklamowe. W większości przypadków skonstruowane są w ten sposób, by po kliknięciu na taki baner widz został przekierowany na stronę internetową, na której znajduje się informacja o danym produkcie, często z możliwością bezpośredniego zakupu.
Z banerami wiąże się jednak pewne ryzyko. Nie wszyscy użytkownicy internetu lubią, gdy nagle na ekranie pojawia im się coś , czego nie spodziewali się oglądać. Wszelkiego rodzaju wyskakująca nagle hałaśliwe boksy reklamowe na stronach www potrafią raczej zdenerwować i zniechęcić potencjalnego klienta, niż sprawić, że zapała nagle miłością do naszego produktu.
Blogi, teksty reklamowe, mailing
Nowoczesny marketing wykorzystuje możliwość reklamowania produktów i usług w sieci na wiele nowych sposobów. Jednym z nich jest zakładanie blogów, czyli internetowych dzienników, na których pojawiają się regularnie wpisy z odnośnikami do strony danej firmy i jej produktów. Same teksty mogą być napisane w sposób jawnie reklamujący produkt lub też pod względem merytorycznym mogą należeć do nieco odmiennego, choć pokrewnego tematu, a niektóre hasła w tekście będą po prostu odsyłaczami.
Inaczej ma się sprawa z mailingiem. O ile jednak dysponujemy legalnie pozyskanymi bazami danych (zebranych np. na potrzeby newslettera) z adresami poczty elektronicznej klientów, to możemy korzystać również z tej drogi. Warto jednak pamiętać, że nieautoryzowany mailing jest przestępstwem.