Media społecznościowe to koszmar wielu firm, których pracownicy spędzają w sieci sporo czasu na czynnościach nie mających żadnego związku z działalnością firmy. Jest to jednak trudne do przeceniania źródło inspiracji dla specjalistów od reklamy.
To nowy rodzaj medium, które można wykorzystać do bezpośredniego dotarcia do klientów. I do tych, którzy stanowią twoją grupę docelową. Inwestycja w media społecznościowe jest jedna z najbardziej rentownych w działalności.
Tysiące przyjaciół na portalach społecznościowych
Korzystając z popularnych portali, takich jak Nasza Klasa czy Facebook każdy zauważy, że coraz częściej pojawiają się na nich reklamy. To nic niezwykłego, w końcu korzystanie z nich jest darmowe, a utrzymanie takich serwisów – zwłaszcza tych o zasięgu międzynarodowym – musi kosztować sporo. Jednak już sam fakt istnienia reklam, które pojawiają się w mediach społecznościowych powinien nam dać nieco do myślenia. Jeżeli komuś opłaca się zapłacić za reklamę wyświetlającą się na takiej stronie, to znaczy, że jej użytkownicy są wartościowym celem dla takiej reklamy.
Portale takie jak Facebook, to rzeczywiście ogromne źródło potencjalnych klientów. Na tyle duże, że na pewno nie można sobie pozwolić na to, by zlekceważyć jego istnienie. Jednak żeby wybrać odpowiednią dla tego medium strategię reklamową, warto się zastanowić nad tym do kogo chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Od tego zależy wybór nie tylko treści, ale również formy reklamy.
Wykupienie reklamy wyświetlającej się na stronach serwisu społecznościowego, to oczywiście jedno z możliwych rozwiązań, tyle tylko, że nawet jeżeli uda nam się odpowiednio dobrać profil użytkowników, którym ma się ta reklama pokazywać, to i tak w gruncie rzeczy trafi ona do wielu niezainteresowanych. Nietrudno się o tym przekonać samemu korzystając z Facebooka. Wśród reklam, które pojawiają się w czasie naszej przechadzki po stronach tego serwisu jest wiele takich, które w ogóle nas nie interesują. W praktyce oznacza to, że ktoś zapłacił za to, żeby jego reklama pokazała się niewłaściwemu odbiorcy.
Dlatego właśnie Facebook powinien być wykorzystywany jako medium reklamowe w zupełnie inny sposób. Pierwsza i podstawowa rzecz, to odpowiedni profil na tym portalu. Na profilu powinny być publikowane rzetelne informacje i newsy dotyczące firmy i realizowanych zadań. Następna rzecz, to pozyskanie znajomych i zachęcanie ich do promowania newsów wśród ich znajomych. Powstała w ten sposób sieć jest najlepszą i – co ważniejsze – darmową formą reklamy. Ważne jednak by dbać o jakość prezentowanych informacji. Dzięki temu użytkownicy tych mediów nie uznają ich za szkodliwy spam.
Inne ważne miejsce w wirtualnym świecie mediów społecznościowych, to strony branżowe. Jeśli znajdziemy jakieś, warto zamieszczać tam informacje, o ile to możliwe, to z linkami do naszej strony i znajdujących się na niej tekstów.