Nazwa firmy jest ważną częścią twojego biznesu. Nazwa firmy może wpływać na powodzenie i rozpoznawalność lub zapomnienie i porażkę. Dobra nazwa firmy powinna przekazywać wartości firmy i unikalność oferowanych przez Ciebie produktów i usług.

Część ekspertów uważa, że najlepsze są nazwy abstrakcyjne, inni uważają, że lepsze są te które od razu informują klienta co oferuje dana firma. Niektórzy uważają, że do nazwy firm trzeba dodać własne nazwisko.

Taka naprawdę każda nazwa może być dobra o ile stoi za nią odpowiednia strategia marketingowa. Dowiedz się co należy wziąć pod uwagę, aby znaleźć odpowiednią i dobrą nazwę dla Twojej firmy.

Jak wymyślić nazwę firmy?

Wymyślenie nazwy firmy nie jest trudne, ale trudniej jest wymyślić nazwę, która będzie miała potencjał marketingowy i łatwo będzie zapadać w pamięć.

Podczas wymyślania różnych pomysłów na nazwę firmy na pewno wpadniesz na jakieś śmieszne nazwy, ale część będzie zapewne ciekawych. Jak wybrać nazwę firmy, która nie będzie nas ośmieszała, ale będzie budowała prestiż i dobre skojarzenia? Przeczytasz o tym poniżej, lecz najpierw zapoznaj się z metodami generowania nazw dla twojej firmy.

Zatrudnienie ekspertów do pomocy w nazwaniu firmy

Jeśli nie wiesz jak nazwać firmę możesz zatrudnić profesjonalną firmę zajmującej się wymyślaniem nazw firm. Jeśli posiadasz dużo pieniędzy, a planowana działalność będzie dużych rozmiarów warto wziąć pod uwagę zatrudnienie konsultantów, którzy pomogą Ci wybrać dobrą nazwę dla firmy.

Wadą takiego rozwiązania jest cena. Profesjonalne firmy mogą wystawić rachunek na kilkadziesiąt tysięcy złotych za opracowanie nazwy. Zazwyczaj w cenie zostanie opracowana dodatkowo tożsamość firmy i grafika.

Generatory nazw firm

Generator nazw firm to narzędzie online, które pomoże Ci znaleźć ciekawy pomysł na nazwę firmy. Poniżej znajdziesz listę generatorów nazw firmy:

  1. Wordoid,
  2. Name mesh,
  3. Dot-o-mator
  4. Domain Wheel,
  5. Go Spaces,
  6. Naminum,
  7. Bust a name,
  8. Business name generator.com,
  9. Namelix,
  10. https://www.shopify.com/tools/business-name-generator,
  11. Panabee,
  12. Naming.net,
  13. Cool Name Ideas,
  14. Lean Domain Search,

Na powyższej liście znajdziesz nie tylko generatory nazw firm znajdziesz również wyszukiwarki wolnych domen, będzie to znaczne ułatwienie jeśli szukasz nazwy dla swojej firmy z potencjałem marketingowym w internecie.

Jak nazwać firmę?

Nazwa firmy stanowi nośnik informacji – jest ona komunikatorem z klientami. Powinno się podkreślić podstawowe elementy i wartości firmy. Jeśli nazwa firma więcej komunikuje swoim klientom, to nie trzeba wyjaśniać o co chodzi.

Większość ekspertów uważa, że lepiej wykorzystać słowa mające sens. Dlatego powinno się unikać nazw składających się z ciągu przypadkowych liter i zawierające liczby.

Warto na początku wybrać czy w przyszłości nie będzie planowana zmiana branży lub zasięgu terytorialnego działania firmy. Wtedy nazwa może wprowadzać w błąd potencjalnych klientów.

Wskazówki dotyczące wyboru nazwy firmy

  • Wybierz nazwę, która będzie atrakcyjna nie tylko dla Ciebie, ale taką, która przyciągnie potencjalnych klientów,
  • Możesz wykorzystać swoje nazwisko jeśli jest ono znane i dobrze się kojarzy,
  • Unikaj nazw, które są długi lub wprowadzają w błąd,
  • Staraj się wykorzystać słowa powszechnie używane, zamiast słownictwa specjalistycznego,
  • Bądź kreatywny, możesz zaprosić znajomych i wspólnie spróbować znaleźć nazwę firmy,

Jeśli zbierzesz już kilkanaście propozycji na nazwę, wybierz z nich 5 najlepszych, które są atrakcyjne. Następnie sprawdź czy ktoś już nie wykorzystuje tej nazwy. Możesz ją spróbować wyszukać w Google lub zlecić firmie sprawdzenie czy wykorzystanie tej nazwy nie naruszy praw żadnej innej firmy.

Z pozoru wydaje się, że możliwości nazwania firmy są właściwie nieograniczone. W dużej mierze rzeczywiście tak jest. Poza określoną liczbą zastrzeżonych nazw, z pozostałych możemy korzystać, nawet jeśli są już firmy, które tak się nazywają. Czy jednak warto pracować na czyjś sukces? Dowiedz się jak nazwać firmę?

Taka sama nazwa

Wielu właścicieli firm nie przejmuje się zbytnio nazwą, a to duży błąd. Przede wszystkim dlatego, że od nośnej i dobrze kojarzącej się nazwy zależy często to, czy klienci zapamiętają naszą firmę. Idealnie byłoby jednak, gdyby nie tylko zapamiętali, ale również skojarzyli od razu z naszą działalnością.

Wymyślając najprostsze nazwy bardzo często ryzykujemy jednak, że ktoś już taką firmę zarejestrował. Może się wówczas okazać, że cały nakład pracy i kosztów, jakie włożymy w wypromowanie swojego nowego przedsiębiorstwa, zaprocentuje komuś innemu, kto ze swoją firmą jest na rynku dłużej niż my. Jeśli jeszcze okaże się, że to bezpośredni konkurent, sprawa będzie beznadziejna.

Inne języki

Przez wiele lat właściciele polskich firm nadawali im rożne koszmarne nazwy, zazwyczaj nawiązujące do języka angielskiego, lub będące zbitką slow polskich i angielskich. W obu tych przypadkach niebezpieczeństwo przypadkowego ośmieszenia firmy jest bardzo duże.

Nadając firmie jakąkolwiek nazwę obcojęzyczną, warto wiedzieć nie tylko co ta nazwa znaczy, ale również jaki mogą być jej konotacje. Z pozoru niewinne słowa występują niekiedy w specyficznych związkach frazeologicznych, jako wyrażenia obsceniczne lub wulgarne.

Problemem, na który od kilku lat zwracają uwagę specjaliści od języka jest również irracjonalne łączenie języka polskiego z obcymi. Najwięcej takich zbitek powstało z angielskimi końcówkami -ex lub -ax. Nie chcę tu przytaczać przykładów, ale każdy znajdzie co najmniej kilka takich w swoim otoczeniu. Z publikowanych niedawno wyników badań wynika, że takie nazwy nie tylko nie brzmią dla klientów profesjonalnie, ale powodują raczej dużą nieufność i świadczą o niezbyt rozwiniętej wyobraźni właścicieli firmy. Na taką opinie nie możemy sobie pozwolić.

Jeżeli ktoś koniecznie chce swojej firmie nadać obcobrzmiącą nazwę, znacznie bezpieczniej jest skorzystać z łaciny. Jeśli wyszukamy coś ciekawego, sprawdźmy czy taka nazwa się nadaje i czy ktoś przed nami nie wpadł już na ten pomysł.

Wybór nazwy firmy

Jeśli posiadasz już kilka nazw, które przeszły wstępną selekcję pora wybrać tą jedyną. Przypomnij sobie wszystkie kryteria jakie powinna spełniać nazwa twojej firmy.

  • Która z nazwa najbardziej opisuje działalność, którą planujesz otworzyć? Na nazwę duży wpływ ma pomysł na biznes, który będziesz realizować.
  • Która z nazw przekazuje najwięcej o twoich produktach i o unikalności twojej oferty?
  • Czy dla nazwy którą wybrałeś istnieje wolna domena .pl i login na Facebooku?

Przy wyborze nazwy firm mogą Ci pomóc potencjalni klienci. Zapytaj ich (lub przechodniów na ulicy), jaka nazwa im się najbardziej podoba i co im się kojarzy z nazwami wybranymi przez Ciebie.

Pamiętaj

Nazwa firmy jest pierwszym krokiem w budowaniu silnej marki. Dlatego nad wyborem nazwy firmy powinieneś pracować od kilku dni do kilku tygodni. Nie warto się śpieszyć.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 6 Średnia: 5]