Jaki jest twój adres, czyli reklama w internecie.

0
611

Możliwości reklamowe jakie oferuje nam międzynarodowa sieć połączonych ze sobą komputerów są olbrzymie. Jeszcze nigdy dotarcie do tak dużej liczby odbiorców nie było tak łatwe jak obecnie. Oczywiście takie same możliwości mają teraz również nasi konkurenci. Warto więc zastanowić się nad tym co zrobić, żeby nasza reklama w Internecie pomogła nam wyprzedzić konkurencję w wyścigu do klienta.

Szansa na sukces biznesowy

W przypadku gdy nasza oferta ma szansę znaleźć właściwych odbiorców w internecie, nie powinniśmy zbyt długo zwlekać z wykorzystaniem tej formy reklamy. To doskonały sposób na dotarcie do odpowiednich klientów. Użytkownicy internetu, to zazwyczaj młodsi odbiorcy treści, warto o tym pamiętać adresując do nich reklamy. Walka o klienta toczy się na każdym polu, również na tym.

Internet, który zaczynał jako projekt naukowy, medium niekomercyjne, z czasem zmienił się nie do poznania. Obecnie wykorzystuje się wspólną infrastrukturę sieci również do reklamy. O ile reklamowanie się na tradycyjnych forach internetowych, w sieci Usenet czy w poczcie e-mail jest dość rzadko akceptowane, o tyle już do reklam na stronach, wyświetlanych w formie banerów, podejście jest o wiele lepsze. Warto o tym pamiętać, jeżeli chcemy, by nasza reklama pojawiała się tam, gdzie ogłoszenia są akceptowane. W innych przypadkach nie powinniśmy się na taką reklamę (np. mailing) decydować, chyba że odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych. Warto o tym pamiętać, ponieważ lepiej żeby odbiorcy nie denerwowali się naszymi reklamami i nie kasowali och od razu po znalezieniu ich w skrzynce.

Niektórzy specjaliści od reklamy uważają, że w internecie nie ma indywidualnego odbiorcy, którego można by opisać jako specyficzna grupa docelowa. Nie jest to jednak prawda. Oczywiście zamieszczając reklamę na ogólnopolskim serwisie informacyjnym musimy zdawać sobie sprawę z faktu, że będzie się ona wyświetlać przypadkowym odbiorcom, jednak reklama na portalach tematycznych i stronach branżowych trafia zazwyczaj do bardzo określonego grona. To właśnie ten rodzaj reklamy, który najlepiej przekłada się na bezpośrednią sprzedaż.

Firmowa strona internetowa

Rzeczą, o której nie można zapomnieć, jest strona internetowa. To ten rodzaj reklamy, który trafi do osób aktywnie poszukujących w sieci informacji. Dobry adres internetowy, bezpośrednio związany z nazwą firmy, produktem lub usługami, to wymóg stawiany dobrej reputacji każdego przedsiębiorstwa. Adres musi być łatwy do zapamiętania. Podobnie jest z adresem e-mail: najlepiej jeżeli składa się on z imienia i nazwiska, zarejestrowanego w domenie o tej samej nazwie co nazwa firmy. Dzięki temu adres jest łatwy do zapamiętania, a wizytówka jest jednocześnie reklamą samej strony.

Strona internetowa powinna się składać z kilku elementów:

  • strona o firmie,
  • oferta,
  • kontakt/dojazd,
  • rekomendacje/polecenia,
  • portfolio/zrealizowane zlecenia,
  • oraz blog firmowy.

Blog firmowy stanowi obecnie jedno z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów, dzięki opisywaniu sposobów na rozwiązywanie problemów klientów. Dzięki lekturze bloga firmowego potencjalni klienci otrzymują informacje o tym, że znamy się na swojej „robocie” i potrafimy im pomóc, lub zrealizować ich potrzeby. Przeczytaj więcej o pozycjonowaniu bloga:

Poza posiadaniem własnej strony internetowej i bloga, warto również zaistnieć w portalach społecznościowych, specjalistycznych forach i tematycznych portalach, a także udzielać się na innych blogach związanych z naszą branżą.

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 0 Średnia: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here