Przewożenie rozmaitych towarów, paczek czy listów, to dobry sposób na stały i stabilny dochód. Takie usługi zawsze będą potrzebne, dlatego tez firmy kurierskie stale się rozwijają, powiększając przy okazji obszar, na którym operują i liczbę samochodów zajmujących się dowozem towarów do klientów.
Kurier, czyli kto?

Jeżeli poważnie myślimy o założeniu firmy kurierskiej, to musimy sobie odpowiedzieć na jedno proste pytanie: jakie są najważniejsze cechy dobrego kuriera? Niby chodzi o to, żeby prowadził pojazd z towarami, ale czy wystarczy to że potrafi on prowadzić samochód ciężarowy? Oczywiście że nie. Najważniejsze w tym zawodzie są predyspozycje psychologiczne, ponieważ w tej pracy spędza się sporo czasu za kierownica, w sytuacjach, które często są bardzo stresujące, z drugiej zaś strony, jako kurier, jest się jedyną osobą, która ma kontakt z klientem docelowym. W razie jakichkolwiek opóźnień w dostawie to kurier, a nie ktokolwiek inny, jest obwiniany przez klienta. Trzeba wiec mieć bardzo dobre podejście do ludzi.
Jeśli chodzi o same przewozy, to oczywiście kurier musi mieć bardzo dobrą orientacje w terenie i umiejętność czytania map. Co prawda istnieją dziś bardzo dokładne urządzenia GPS, jednak tak jak wszystkie inne, tak i one potrafią czasem odmówić współpracy. Wówczas kurier jest skazany na mapę. Niestety wśród młodych ludzi umiejętność czytania map wcale nie jest dziś tak oczywista, jak jeszcze kilkanaście lat temu.
Globalnie czy lokalnie?
Najlepsze firmy kurierskie działają w przestrzeni międzynarodowej. Te mniejsze specjalizują się w dostarczaniu przesyłek na terenie kraju. W obu przypadkach rozkręcenie takich firm wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi. Jednak stosunkowo niewiele jest firm, które proponują swoim klientom usługi jeszcze bardziej lokalne – na terenie miasta lub województwa. Oczywiście duże firmy też te usługi świadczą, ale jest jeden moment, w którym moglibyśmy je wyprzedzić. Chodzi tu mianowicie o przesyłki ekspresowe.
W większości przepadków wygląda to tak, że kurier odbiera przesyłkę od nadawcy, następnie wiezie ją o bazy, gdzie później jest albo nadawana na kolej, samolot czy inny transport dalekobieżny, albo wydawana lokalnemu kurierowi. To drugie zazwyczaj ma miejsce najwcześniej na następny dzień po przyjęciu przesyłki. I to jest miejsce dla lokalnej firmy. Wystarczy bowiem dobry program komputerowy, w którym będziemy prowadzili całą obsługę firmy, żebyśmy mogli prosto od nadawcy zawieźć przesyłkę do odbiorcy. Szybko i skutecznie. Wiedza jak założyć firmę kurierską, może być bardzo przydatna dla osób, które myślą o tego typu biznesie.