Prowadzenie własnego biznesu w Internecie to ocean możliwości, które stoją przed nami, kiedy myślimy o użytkownikach sieci, naszych potencjalnych klientach. Sposobów na działalność w sieci jest bardzo dużo, przy większości z nich możemy jednak natrafić na bardzo podobne problemy na początku działalności. Wiele osób zadaje sobie pytanie: jak założyć firmę internetową, a czytając nieniejszy artykuł znajdzie na te pytanie odpowiedź.
Specyfika Internetu

Chociaż przepisy dotyczące działalności gospodarczej nie różnią się w przypadku firmy internetowej ani trochę, to jednak sama specyfika pracy w sieci niesie już ze sobą sporo różnic. Przede wszystkim w większości przypadków nie potrzebujemy zbyt wielkich pieniędzy na początkowe inwestycje. Odpada konieczność wynajmowania biura i zatrudniania sekretarki. Nawet księgowością na początek można w wielu przypadkach zająć się samodzielnie. Biuro możemy mieć w domu, jako firma internetowa nie przewidujemy przecież przychodzących do biura petentów.
To, czego na pewno potrzebujemy, to komputer, dobry dostęp do internetu i czasem jakieś specjalistyczne oprogramowanie, jeżeli branża, którą wybierzemy tego wymaga. W przeciwnym wypadku wystarczy że zamienimy popularny MS Office na Open Office i nawet pakiet programów biurowych możemy mieć za darmo.
To, za co będziemy musieli zapłacić, to strona internetowa, miejsce na serwerze i odpowiednia domena, najlepiej jeżeli bezpośrednio związana z nazwą lub z działalnością naszej firmy.
Produkcja, usługi czy marketing?
Podstawą naszej działalności jest sprzedaż. Do wyboru mamy trzy możliwości: możemy coś produkować i sprzedawać, oferować swoje usługi lub też produkty czy usługi innych osób. Wybór strategii firmy może mieć kluczowe znaczenie dla jej przyszłego działania.
Jednym z najczęściej spotykanych obecnie sposobów zarabiania jest trzecia forma. Sprzedający dogaduje się z producentami lub z wykonawcami usług i zarabia niejako na pośrednictwie. W przypadku sprzedaży niezwykle ważna jest terminowość, dlatego wielu właścicieli tego rodzaju biznesu z czasem decyduje się na prowadzenie własnego magazynu, z którego wysyłane są towary.
Podobnie ma się rzecz w przypadku usług. Trzeba być na bieżąco z terminarzami i wiedzieć na kiedy wykonawca jest w stanie wykonać zamówioną przez klienta czynność. Od tego zależy opinia, jaką wystawią nam nasi kontrahenci. One z kolei mogą zaważyć na kolejnych zamówieniach, które zostaną złożone w naszej firmie.