Jednym z rodzajów promocji jest również reklama. Definiując reklamę można powiedzieć że to taka rozbudowana informacja o produkcie. Różnica polega jednak na tym, że reklama nie wdaje się w szczegóły techniczne, a jedynie wyciąga na światło dzienne najistotniejsze i jednocześnie najbardziej pozytywne strony naszej oferty. Niekiedy podbarwione nieco, dla uzyskania rożnego efektu.

Reklama tradycyjna

Reklama istnieje od dawna. Zaczęła odgrywać istotną rolę w ekonomii wraz z pojawieniem się pierwszych zawodowych kupców. Jednak dopiero w XIX i XX wieku powstały sposoby reklamowania produktów, jakie znamy do dziś.

Wraz z rozwojem mediów pojawiały się kolejne możliwości dotarcia do klienta z informacją o produkcie. Chronologicznie rzecz biorąc pierwsze reklamy pojawiły się w prasie. Dziś oglądając dawne ogłoszenia nie możemy powstrzymać uśmiechu, który pojawia się na naszej twarzy, Jednak wówczas ta reklama była bardzo skuteczna.

Pojawienie się radia dało nowe możliwości i pozwoliło rozwinąć rynek usług reklamowych. Jednak dopiero wraz z nastaniem ery telewizji reklama okazała się tak silnie oddziałującym elementem rynku. Nic w tym dziwnego, można było w niej pokazać prawdziwy produkt i symulować efekty jego użycia.

Reklama cyfrowa

Media cyfrowe są wprawdzie bezpośrednimi spadkobiercami tradycyjnych form rozprzestrzeniania informacji, jednak doprowadziły one do prawdziwej rewolucji w dziedzinie reklamy. Reklama w internecie sprawiła, że zmniejszył się dystans między kupującym a sprzedawcą. Dotyczy to zarówno towarów, jak i usług.

Właściwie każdy może dziś stworzyć stronę internetową, na której będzie reklamował swój produkt. Internet to jednocześnie doskonała platforma do wymiany poglądów a temat tego co obecnie dzieje się na rynku. Informacje rozprzestrzeniają się tam niezwykle szybko, a zasięg ich oddziaływania jest ogromy.

Wszystkie rodzaje reklam, które są obecnie dostępne, warto wykorzystywać. Oczywiście najlepiej dopasowywać je do produktu, który chcemy sprzedać. Ale warto pamiętać o tym, że klient może się pojawić wszędzie. Nie powinno się więc rezygnować z możliwości dotarcia do niego.