We współczesnym rozumieniu reklama wizualna rozumiana jest w trzech podstawowych kontekstach – w formie drukowanej, przestrzennej i cyfrowej. Możliwa jest również reklama wizualna w formie wideo, jednak obecnie jest ona tylko specyficzną realizacją wersji cyfrowej. Podstawowymi nośnikami komunikatu są: tekst, fotografia, grafika lub logo. Mogą występować razem lub osobno.

Reklama drukowana

Właściwie każda standardowa forma reklamy może być uważana za reklamę wizualna, ponieważ odwołuje się ona bezpośrednio do bodźców wzrokowych i w ten sposób ma zapadać w pamięć odbiorcy. Najbardziej klasycznym sposobem jej prezentowania jest występowanie bloków reklamowych w czasopismach. Mogą się one pojawiać w tej samej kolumnie co tekst, w sąsiedniej kolumnie, lub na całej stronie. Zazwyczaj ma ona przyciągać uwagę czytelnika, którego głównym celem jest zapoznanie się z sąsiadującym z nią tekstem. Wizualna reklama w prasie to dobra forma reklamy, choć wymaga sporego nakładu finansowego, jeżeli ma być skuteczna.

Jedną z opcji tego rodzaju reklamy są również billboardy. Są one zdecydowanie droższe niż kampanie w prasie. Ich zaletą są: dobra widoczność, łatwość w dotarciu do odbiorców, dość szeroki zasięg. Do wad należą przede wszystkim wysoki koszt oraz to, że za pomocą billboardów łatwiej można stworzyć wizerunek firmy niż zwiększyć sprzedaż.

Reklama przestrzenna

Reklama wizualna w formie przestrzennej, to przede wszystkim duże instalacje, takie jak hasła reklamowe czy logotypy z nazwami firm. Od formy drukowanej różnią się przede wszystkim tym, że są zazwyczaj wykonane jako trójwymiarowe lub przynajmniej wypukłe elementy, wykonane z tworzyw sztucznych, szkła, stali lub drewna.

Klasyczną formą tego typu reklamy wizualnej są neony, które kiedyś rozświetlały nocą ulice miast. Dziś dużo częściej zastępują je podświetlane świetlówkami lub lampami LED logotypy z nazwami firm. Jedną z odmian reklamy przestrzennej może być reklama abientowa.

reklama wizualna

fot: http://www.sxc.hu

 

Reklama cyfrowa

Banery reklamowe, grafiki i animacje wykorzystywane na stronach internetowych to reklama wizualna w formie cyfrowej. Jest to stosunkowo nowe zjawisko, dlatego stale ewoluują standardy dotyczące tego typu reklamy. Może ona przyjmować bardzo różne formy.

Klasyczne banery internetowe, które były pierwotnie podstawową formą reklamy wizualnej w internecie, wciąż mają bardzo rożne rozmiary, zazwyczaj dostosowane do indywidualnych wymagań strony, na której są zamieszczane. W związku z tym, że zmieniają się przepustowości łącz, możliwości technologiczne serwerów i przeglądarek sieciowych a także standardowe rozdzielczości strony internetowej, zmienia się też dynamicznie wizualna reklama internetowa.

W przypadku emailmarketingu, czyli marketingu internetowym opartym na wiadomościach emailowych zdecydowanie większą skuteczność mają wiadomości tekstowe niż wiadomości zawierające wyłącznie grafikę.

O pozostałych formach reklamy i marketingu możesz tutaj:

http://otwierambiznes.pl/category/marketing/