Dzisiejszy artykuł to kontynuacja serii reklama firmy. Poprzedni artykuł znajdziesz pod tym linkiem. W tym artykule dowiesz się czym jest reklama tradycyjna oraz jakie są jej zalety.

W świecie cyfrowych mediów i otaczających nas z każdej strony reklam mogłoby się wydawać, że nie ma już miejsca na tradycyjną formę reklamy. A przecież w każdej gazecie, w radio, w telewizji i na bilbordach widzimy co chwilę nowe reklamy. Czy to już przeżytek? Ci którzy umieszczają je w takich miejscach, zazwyczaj wiedzą co robią.

Dobra reklama musi być z jednej strony dostosowana do produktu lub usług, o których informuje, z drugiej zaś powinna trafiać w gusta modelowego klienta. W przypadku wielu reklam możemy powiedzieć, że są interesujące, ale nijak nie oddają charakteru tego, o czym mają odpowiadać. W poszukiwaniu oryginalności specjaliści od reklamy zapominają niekiedy, że forma jest jedynie nośnikiem treści. To nie forma, a treść właśnie jest w reklamie najważniejsza.

Podobnie ma się sprawa z mediami, które wykorzystywane są do rozpowszechniania reklamy. Wprawdzie można uznać, że każde medium się nadaje, ważne żeby reklama docierała do klienta, jednak w praktyce nie jest to takie proste. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której reklama skierowana do odbiorcy będącego już na emeryturze – np. środki czyszczące do sztucznych szczęk – zostaje wyemitowana na stronie komputerowej poświęconej grom komputerowym. Liczba emisji tej reklamy może być duża, ale raczej nie przełoży się to w znaczący sposób na sprzedaż środka czyszczącego. Oczywiście może się zdarzyć, że dowcipny wnuczek kupi taki dla swojego dziadka pod choinkę, ale będą to raczej pojedyncze przypadki i nie sprawią że kampania reklamowa zwróci się choćby w najmniejszym procencie.

Dlatego właśnie warto zastanawiać się nad tym jakie medium najlepiej wybrać dla planowanej przez nas reklamy. Reklama cyfrowa ma swoje zalety, ale nie zawsze dociera do tych klientów, którzy są najbardziej odpowiedni. Co prawda w przypadku portali tematycznych czy branżowych na pewno inwestycja w reklamę się opłaca, jednak nie wszyscy, do których chcemy dotrzeć korzystają z nowych mediów tak często jak byśmy tego chcieli.

Tradycyjne formy, takie jak reklama w prasie czy na bilbordach, mają wciąż bardzo poważny udział w rynku przede wszystkim dlatego, że trafiają do bardzo skonkretyzowanej grupy odbiorców. W przypadku gazety bardzo łatwo określić jaki jest krąg czytelników, w przypadku telewizji czy radia trochę trudniej, jednak już emisja w konkretnych godzinach w danym programie może być adresowana do widza o określonych właściwościach.

Podobnie ma się sprawa z bilbordami, które zależnie od umiejscowienia mogą być kierowane do rozmaitych odbiorców. Warto więc również z takich form reklamy korzystać.