Wśród tradycyjnych form reklamy to właśnie reklama telewizyjna uchodzi za najskuteczniejszą. Na pewno jest najbardziej prestiżowa, zwłaszcza jeżeli jest emitowana na kanałach o zasięgu ogólnokrajowym lub międzynarodowym. Wiąże się to rzecz jasna z wysoką ceną emisji. Warto jednak zastanowić się dla kogo ta forma reklamy jest najbardziej odpowiednia.

Duży zasięg

reklama telewizyjna

Fot: david hughes

Zaletą telewizji jako medium reklamowego jest przede wszystkim zasięg. Oczywiście wiele zależy również od wybranego na emisję czasu antenowego. Ale jeżeli pomyślimy o tym, że niemal w każdym domu znajduje się odbiornik telewizyjny, możliwość dotarcia do nich musi działać na wyobraźnię.

Mało kto wie, ale filmy reklamowe mieli w swoim dorobku niemal wszyscy wielcy reżyserzy. Nawet sam Ingmar Bergman, którego kojarzymy przede wszystkim z mrocznymi dramatami odwołującymi się do egzystencjalnych rozterek współczesnego człowieka, miał na koncie nakręcone przez siebie reklamówki. W jednej z nich, opiewającej zalety znanego szwedzkiego mydła, debiutowała Bibbi Andersson, późniejsza gwiazda wielu jego filmów.

Również dziś znane osobistości w reklamie potrafią przyciągać klientów skuteczniej, niż najlepsza oferta handlowa. Znana osoba, zachwalająca walory jakiejś marki, produktu lub usługi, to gwarantowane zainteresowanie ze strony klientów. Zainteresowanie nie zawsze jednak musi przekładać się bezpośrednio na zysk. Czasem celem reklamy telewizyjnej jest tworzenie pozytywnego wizerunku firmy lub budowania marki produktu.

Dla kogo ta reklama?

Reklama telewizyjna nie musi mieć zasięgu ogólnokrajowego, ponieważ istnieją telewizje regionalne, a gdzieniegdzie nawet osiedlowe. Warto jednak pamiętać, że trafiając do widzów każdej z telewizji, trafiamy do odbiorcy bardzo anonimowego. Dość trudno jest wyprofilować reklamę telewizyjną. Dlatego warto ją stosować jedynie wówczas, gdy nasze produkty i usługi należą do kategorii „dla każdego”.

Oczywiście można emitować reklamy przed konkretnymi programami tematycznymi, to również jakieś rozwiązanie, jednak wówczas trzeba dokładnie ustalić jaki typ programów telewizyjnych będzie najbardziej odpowiedni dla wymarzonych przez nas odbiorców reklamy.

Decydując się na reklamę telewizyjną powinniśmy przede wszystkim postawić na takie media, które najlepiej pokrywają się z zasięgiem naszego produktu. Ciekawą formą reklamy w telewizji staje się lokowanie produktu ma to na celu tworzenie wrażenia, że dany produkt jest znany i że jest popularny.