Reklama radiowa

Reklamy w radio, zwłaszcza w rozgłośniach komercyjnych, to dość częste zjawisko, choć trzeba pamiętać o tym, że jest to medium skierowane do bardziej wyrobionego odbiorcy. Dlatego decydując się na tą formę reklamy musimy zastanowić się do kogo chcemy dotrzeć i jakie stacje wchodzą w grę. Reklama radiowa posiada pewne charakterystyczne cechy, które warto poznać zanim się na nie zdecydujemy.

Rozgłośnie państwowe

reklama radiowa
Fot: Nathalie P.

Decydując się na reklamę w państwowym radio o zasięgu ogólnopolskim powinniśmy pamiętać, że musi ona być skierowana do bardzo szerokiego grona odbiorców. Na dodatek musimy mieć możliwość obsłużenia zainteresowanych klientów. W praktyce oznacza to, że my również powinniśmy działać na rynku ogólnopolskim. Warto pamiętać o tym, że rozgłośnie państwowe zazwyczaj kierują swój przekaz do odbiorcy szukającego w radio czegoś więcej niż tylko muzyki i programów rozrywkowych.

Istnieją również państwowe radia o lokalnym zasięgu. Warto o nich pomyśleć, jeżeli działamy jedynie na niewielkim obszarze. Tego typu rozgłośnie mają zazwyczaj bardzo dobrą opinię wśród odbiorców. Jest to więc niewątpliwie ciekawy sposób na dotarcie do klientów.

Rozgłośnie prywatne

W odróżnieniu od rozgłośni państwowych, prywatne radio zazwyczaj jest nastawione wyłącznie na zysk. Nie znaczy to, że nie pracują tam ludzie z pasją i że nie mogą na antenie zaprezentować tego, co naprawdę lubią. Jednak trzeba pamiętać, że nie liczy się dla nich misja krzewienia kultury w społeczeństwie, charakterystyczna dla rozgłośni publicznych.

Wiele prywatnych stacji radiowych emituje na okrągło muzykę, przeplataną co najwyżej jakimś dżinglem. Co prawda miłośnicy radia powiedzą, że playlista nie jest rozgłośnią radiową, ale i takie miejsca mają swoich wiernych słuchaczy. Również w takich radiach można pojawić się z pomysłem na reklamę.

Reklama radiowa w przeciwieństwie do reklamy telewizyjnej wymaga mniejszego zaangażowania w odbiór przekazu reklamowego. Radia możemy słuchać praktycznie wszędzie, dzięki m.in. telefonom komórkowym, natomiast telewizję oglądamy zazwyczaj w domu, ew. w barze. Minimalny wysiłek jaki musimy włożyć podczas słuchania radia ma też swoje minusy, gdyż często w trakcie reklam jesteśmy „zmuszani” do notowania nr telefonu, akurat gdy robimy np. pierogi 😉 lub gdy prowadzimy samochód. Stanowi to problem dla wielu odbiorców, dlatego lepiej postawić na promowanie swojej marki oraz strony internetowej.

Od kilku lat notuje się stały rozwój rozgłośni nadających w internecie. Niektóre z nich są kopiami fizycznie istniejących radiostacji, inne zaś istnieją wyłącznie w wirtualnej rzeczywistości. Reklama w radio ma wieloletnią tradycję, jednak obecnie, ze względu na szybki i dynamiczny rozwój nowych mediów, ma ona nieco mniejsze znaczenie. Jeśli jednak uważamy, że nasz produkt zainteresuje słuchaczy, warto się na taką reklamę zdecydować.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.